Збірник наукових праць, випуск 38, Харків, 2013
 

Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : зб. наук. ст. Вип. 38.
/ Харк. нац. ун‑т мистецтв імені І. П. Котляревського ; ред.‑упоряд. Г. І. Ганзбург. — Харків : Видавництво ТОВ «С. А. М.», 2013. —  396 с.

Зміст

Розділ 1.
Історія і теорія музики
Гребнева И. А. Корелли как композитор-скрипач: специфика и универсализм инструмента.
Энская Е. Ю. Дополнительные штрихи к творческому портрету Фроманталя Галеви.
Забара М. В. Фелікс Мендельсон та європейські фортепіанні школи першої половини XIX століття.
Золотарева Н. С. “Reminiscences de «Lucia de Lammermoor»” Ф. Листа как «Fantaisie dramatique».
Бурель А. К. Сен-Санс: в поисках ясности стиля.
Горобець Р. Ю. Традиційний японський театр та його відображення в опері П. Масканьї «Ірис».
Денисенко И. Е. Фактурные программы «Préludes pour piano» К. Дебюсси: опыт исполнительской систематизации
Сердюк О. В. «Король Рогер» К. Шимановського в лабіринтах пошуків музичного театру рубежу ХХ-ХХІ століть.
Єфіменко А. Г. Варіанти втілення католицької меси композиторами некатолицького віросповідання (до літургійної реформи Другого Ватиканського Собору).
Ляшенко Л. Л. Творчість Еріха Корнгольда: новий метод створення саундтреків.
Цобина Е. А. Концепция духовного симфонизма О. Мессіана как феномен музыкальной культуры ХХ века.
Кущова Е. В. Новітні тенденції розвитку сучасної музики (на матеріалі творчості Хельмута Лахенмана).
Чень Жуньсюань. Черты импрессионизма в фортепинном творчестве Цуй Шигуан.
Перепелица А. А. Новые формы нотации как способ адекватного отражения эмоционально-образного контекста в фортепианной музыке.
Куприяненко Э. Б. Тембр альта как выразительно-конструктивный компонент инструментального ансамбля ( в свете понятия «тембровые ярлыки» А. Веприка)
Черная Е. Б. Система жанров детской музыки: «константы» и «переменные».
Ганзбург Г. И. Образ автора в музыкальном произведении

Розділ 2.
українське музичне мистецтво

Зав’ялова О. К. Інструментально-ансамблева творчість Д. Бортнянського в історико-культурному контексті доби.
Кутасевич А. В. Актуальні питання дослідження духовно-музичних спадщин Степана Дегтярьова й Артема Веделя.
Гаргай О. А. Кос-Анатольський: жанрові різновиди танцювальних мініатюр для скрипки і фортепіано.
Засадна О. В. Літургійні піснеспіви у церковно-музичній творчості представників Київської хорової школи 20-х років ХХ століття
Полещук А. Г. Музыкальный эскиз как жанр.
Шубіна О. М. Метаморфози смислообразу спокою в драмі А. П. Чехова «Дядя Ваня» та опері Ю. Іщенка «Ми відпочинемо».
Димченко С. С. Вплив творчої спадщини Володимира Подгорного на розвиток баянного мистецтва України.
Мартинюк А. К. Епістемологічна цінність творчої діяльності Вячеслава Палкіна.

Розділ 3.
Музична педагогіка і виконавство

Бєлік-Золотарьова Н. А. Творча постать Д. А. Гершман: складові майстерності оперного хормейстера.
Мельник А. В. Художественно-методические принципы профессора Т. Я. Веске в свете парадигмы харьковской вокальной школы.
Грицун Ю. Н. В классе Игоря Ковача: уроки композиторского мастерства.
Инюточкина Н. В. Арсенал выразительных средств концертмейстера вокально-фортепианного дуэта.
Щепакин В. М. Итальянские музиканты-инструменталисты в концертной жизни Одессы (1860-1872).
Третьяков С. М. Особенности подбора и обыгрывания кларнетовых тростей.

Розділ 4.
Театральне Мистецтво і кінематограф

Евсюков Ю. С. Проблема паузы в действенном поведении актера (персонажа) в предлагаемых обстоятельствах.
Миславский В. Н. Зарождение украинского государственного кинематографа в период УНР и Гетманства.