П О Д І Ї

23 травня. Нагородження лауреатів до Дня науки

23 травня під час урочистого нагородження науковців міста Харкова подяку Раді молодих вчених ХНУМ імені І. П. Котляревського за організацію Міжвузівського наукового квесту отримала Ганна Сагалова; стипендію імені В. П. Маслова (з правознавства) за значні досягнення в галузі науки серед молодих вчених вручено Олександру Прийменко; стипендію імені В. Н. Каразіна (з гуманітарних наук) за значні досягнення в галузі науки призначено професору Н. Л. Очеретовській.

Нагороди вручала Голова ХОДА Світлична Ю. О. Вона зазначила: «З великою повагою до Харківської наукової школи мала нагоду привітати вчених з Днем науки та подякувати за дослідження, які вони роблять. Але дякуючи за роботу, одночасно потрібно і допомагати. Сьогодні 20 вчених Харківщини отримали обласні стипендії. В цьому році ми збільшили розмір щомісячної стипендії більш ніж утричі, і відтепер переможці конкурсу будуть отримувати стипендії не у 600 грн., а 2 тис. грн. Окрема увага приділяється молодим вченим. Нами вже створено Раду молодих науковців при ОДА, а розмір щомісячної стипендії для молоді збільшено у 2,5 рази -  з 400 грн. до 1 тис. грн. 20 молодих науковців також сьогодні стали обласними стипендіатами. Будемо і надалі підтримувати наукову молодь».

Вітаємо науковців університету з Днем науки!

Марина Єгорова

Голова ХОДА Світлична Ю. О. вручає диплом стипендіата проф. Очеретовській Н. Л.

Диплом стипендіата ім. В. П. Маслова отримав Прийменко Олександр


Рада молодих вчених Харкова  з головою ХОДА Світличною Ю. О. на нагородженні до Дня науки

Голова Ради молодих вчених Г. Сагалова біля Палацу студентів юридичної академії.

 


20 травня. Участь студентів театрального відділення ХНУМ у міському проекті «Ніч музеїв»
Знайомтеся: «Вершник без голови»

В межах міського проекту «Ніч музеїв», 20 травня, на імпровізованому театральному майданчику, біля галереї «Слобожанська», молодий театр «Варіант» показав фарсове, майданне дійство - «Вершник без голови», створений за мотивами оповідання Вашингтона Ірвінга «Легенда про сонну лощину». Спектакль виявився яскравим і абсолютно нестандартним, чим і захопив увагу публіки.

Явище народного, майданного театру, зокрема в Харкові, видовище досить рідкісне, від чого ще більш цікаве. Головний керівник, за сумісництвом і режисер, Тимофій Бінюков, студент-магістр ХНУМ ім. І. П. Котляревського, заснував «Варіант» ще два роки тому, випустивши з того моменту три повноцінних вистави. Останній проект - «Вершник без голови», унікальна авторська робота, створена в манері фарсу або театру dell'arte, вперше була показана 8 травня в Києві, а вже після цього з'явилася на суд харківського глядача. Експресивна, місцями невигадлива, але від того не менш цікава постановка розігрувалися в темряві, при виставленому на вулиці прожекторі, що надало атмосфері певної таємничості.

Харків, зрозуміло, місто незвичайне і повне талантів, але подібних видовищ мені давно не доводилося бачити. Троє акторів, студенти ХДАК і ХНУМ, два хлопці і дівчина, влаштували не просто костюмовану виставу з піснями, танцями і жартами, а щось набагато більше. Невелика ширма стала поділом між закінченням імпровізованої сцени і слугувала, скоріше, гардеробом для виконавців. Елементи костюмів, перуки, капелюхи - все це миготіло, з неймовірною швидкістю змінюючи тон не тільки самої вистави, а й допомагаючи виконавцям створювати нові образи, яких  - тільки уявіть - було близько тридцяти.

У своїй інсценізації, робота над якою почалася ще чотири роки тому, Тимофій залишив тільки основну сюжетну лінію, тобто, любовний трикутник між Бромом, Катрін і містером Крейгом. Кожен з героїв вийшов колоритним, не схожим на інших, але в той же час неймовірно впізнаваним. Походіть по вулиці вечором, особливо в «небезпечних районах», да таких Бромів там хоч греблю гати. А прекрасна, чудова, але абсолютно ніяка всередині Катрін. Ну і звичайно ж - містер Крейг, типова фігура в кожному студентському колективі.

І, звичайно, не можна не сказати про буфонади і вставні номери, та чого, тут навіть натяк на вертеп був! Бабки, що майже влаштували реп-дуель, зірвали бурю овацій, а пісня, написана спільними зусиллями учасників, викликала бурхливий резонанс в глядацьких рядах. Пластичні номери теж не залишилися без уваги і принесли задоволення, в першу чергу, найменшим спостерігачам дійства. Хоча вони і не розуміли всієї суті гумору, що звучав з майданчику, але активна гра міміки, смішні рухи і мізансцени викликали дитячий сміх і оплески.

Наприкінці відзначу, що «Вершник» - відмінний приклад змішування різних театральних культур. Свого роду «салат» йшов українською мовою, російською і суржиком одночасно з перевдяганнями, образами-масками і імпровізацією,створивши в результаті унікальний проект, значну підтримку якому надали Віра Лагутіна, директор галереї «Слобожанська», народний артист України Олексій Кужельний , заслужений діяч мистецтв Ігор Борис і депутати Харківської ОБЛРАДИ Анатолій Васенін та Ірина Лопатіна.

Демід Дорнбах
Фото-Леся Чухрій


20 травня. Участь у міжвузівському науковому квесті.

20 травня 2017 року в рамках Дня науки в нашому місті вдруге  відбувся Міжвузівський науковий квест «Пошуки скарбів науки», зібравши 100 активних учасників з 20 вищих навчальних закладів та наукових установ. Заключний етап, урочисте закриття та нагородження переможців провели в НТК «Інститут монокристалів» НАН України. Команда нашого навчального закладу вдруге брала участь в пошуках наукових скарбів. До складу команди увійшли студенти ХНУМ: Євген Маляревський, Поліна Кордовська, Ірина Андрусенко, Олексій Баранов, Олександр Стьопін. 

Дала старт квесту Голова ХОДА Світлична Ю. О., а команди-учасниці розійшлися по локаціях, щоб виконати завдання на цікаві теми, наприклад, провести умовну операцію за допомогою лапороскопії, зібрати з конструктора головний мозок, розпізнати органи людини тощо. Команда ХНУМ змагалася в медичному університеті, університеті імені В. Каразіна, економічному університеті та в НТК «Інститут монокристалів» та наразі отримала сертифікат учасника.

В організації наукового квесту від нашого університету приймала участь Анна Сагалова, голова Ради молодих вчених ХНУМ та заступник голови Ради молодих вчених при Харківській обласній державній адміністрації. «У вишах підготовлені різні завдання, скоріше на кмітливість, ніж на знання специфічної тематики. Команди отримують маршрути за жеребом. У кінці завдання було потрібно скласти певну фразу наукового змісту з літер. Крім того, запроваджено нову процедуру - від учасників вимагалося зробити п'ятихвилинну доповідь у форматі стендап-шоу», - прокоментувала завдання квесту Наталія Куфтерина, голова Ради молодих вчених при Харківській обласній державній адміністрації.

Після завершення квесту на всіх гостей чекав чудовий концерт від представників  ХНУМ імені І. П. Котляревського, в якому взяли участь А. Бика, Н. Здоровиця, І. Успенська, Е. Петніченко, А. Сагалова, Дм. Cтарцев, О. Халімончук, а також гітарне тріо у складі А. Шнирьової, С. Світличного та О. Пшеничних. Дякуємо всім, хто долучився та підтримав дані заходи.

Марина Єгорова

 


20 травня. Круглий стіл «Гіпертекст сучасного музикознавства» до дня науки.

20 травня в ХНУМ імені І. П. Котляревського пройшов День науки у форматі круглого столу «Гіпертекст сучасного музикознавства». Головною інтригою заходу по задуму автора проекту Ірини Сухленко став вибір мови спілкування - англійської. Асистенти-стажисти та аспіранти розповіли про свої наукові дослідження: деякі доповіді (О. Копелюка, Н. Кучми, Ян Хаосюань) супроводжувалися показом аудіо - та відеопрезентацій.

Окремі аспекти доробку композиторів різних епох розглянули Анастасія Давітадзе, Олег Копелюк, Олексій Волик, Світлана Щелканова; проблеми розвитку жанру  дитячої опери розкрила  Олександра Кузьміна; огляд етюдів сучасних авторів зробила Наталія Кучма; проблему школи як системи інформаційного обміну підняв у доповіді Станіслав Кучеренко, Галина Косенко розглянула методологічні підходи до вивчення тембрового амплуа інструменту; про специфіку  ансамблів для двох фортепіано говорив   Ігор Седюк. Серед доповідачів  були також й аспіранти-іноземці Чжоу І та Ян Хаосюань, які торкнулися  питань  виконавського стилю. «Мовну підтримку» здійснювала професор кафедри іноземних мов О. П. Андрєєва, яка всіляко підтримувала співрозмовників, визволяла їх  з мовного непорозуміння 



Приємно, що ідея англомовного круглого стола була з ентузіазмом сприйнята  усіма його  учасниками. Актуальність ініціативи організаторів підтверджується сучасними, дуже високими вимогами  до  володіння молодими науковцями  іноземними мовами (рівень, не нижче b2). Нині потрібна  очна участь дисертантів  у міжнародних наукових конференціях,  стажування за кордоном, а також публікації в журналах, які внесені у міжнародні науковометричні бази.

Сподіваємося, що настільки ж успішно пройдуть і наступні  круглі столи - німецькою, французькою мовами, що дозволить розширити коло учасників, а отже і мовний простір «Гіпертексту». 

Марина  Єгорова


15, 19 травня. Концерти асистентів-стажистів Людмили Кохан та Марії Вінцерської

«Маричек, этот голос называется СОПРАНО»

15 и 19 мая в  Большом зале ХНУИ успешно прошли отчётные концерты ассистентов-стажистов Людмилы Кохан и Марии Винцерской кафедры сольного пения. Полный зал, возгласы «браво», цветы и долгое послевкусие-размышление от профессионального исполнения серьёзного вокального репертуара. Два концерта. Две молодых талантливых певицы. Два сопрано. Но они не слились в единое впечатление. Ибо каждая из них - яркая индивидуальность. У каждой свой «вокальный» почерк. В этом вузе нет понятия «профессиональный стандарт», а есть понятие «мы воспитываем индивидуальность». Так говорит  ректор ХНУИ - Татьяна Веркина. И так происходит на каждой кафедре, в том числе и на кафедре сольного пения.

Часть первая. Таисия Мадышева: «Она умеет мгновенно перевоплощаться»
Так сказала о своей ученице Л. Кохан профессор Т.  Мадышева. Как точно педагог назвала, наверное, самую главную личностную особенность Людмилы! Уж она умеет перевоплощаться: певица, преподаватель ХМУ им. Б.М. Лятошинского (преподаватель психологии и педагогики музучилища Елена Борщова, присутствовавшая на концерте, по секрету рассказала, как любят свою молодую учительницу студенты вокального отделения), драматическая актриса молодёжного театра «Соль».

Людимила Кохан в образе королевы Боны

С мгновенными перевоплощениями Людмилы Кохан я познакомилась на спектакле студенческого драматического театра ХНУИ «П’ятий поверх», куда меня почти насильно затащил мой сын. Во-первых, я не любила чеховскую «Чайку», во-вторых, подумала, что студенты по сравнению с МХАТом мало что могут сделать интересного с этой пьесой. Но когда я увидела Аркадину-Кохан (мать молодого талантливого, но «заброшенного» юноши, покончившего жизнь самоубийством), я забыла обо всём на свете. Благодаря Людмиле Кохан «Чайка» стала для меня пьесой не о Нине Заречной (как её играл МХАТ), а, прежде всего, о женщине, которая мечется между «ролями» матери, актрисы и любовницы - и везде «не дотягивает». Навсегда врезалась в память сцена мгновенного перевоплощения. Роковой выстрел пробудил в Аркадиной-Кохан сначала страшную догадку и сразу же - острое чувство материнства (Аркадина за мгновение превратилась в настоящую любящую мать), но как только ей сказали, что это взорвалась колба в сумке у врача - за секунду страдающая мать превратилась в легкомысленную актрису. Эти перевоплощения Людмилы Кохан меня потрясли тогда - два года назад. И теперь я с нетерпением шла на концерт - уже не драматической актрисы, а оперной певицы.
«Какие же перевоплощения мне подарит артистка на главной сцене ХНУИ?», - предвкушала я удовольствие от встречи с несомненно талантливым человеком.
Влюблённая и пленённая чарами Дон Жуана, и неожиданно (для традиционной трактовки этого образа) капризная и своенравная Эльвира из «Дон Жуана» Моцарта. Нежная и самоотверженная, жертвующая собой ради спасения возлюбленного - Лиу (Дж. Пучини «Турандот»). Королева Бона, несправедливо приговорённая к смертной казни за якобы отравление собственной невестки и мужественно выслушавшая приговор (опера современного литовского композитора Г. Купрявичюса «Королева Бона», премьера которой состоялась в 2002 г.). Прелестная, пленительная, дарящая счастье дива из Таинственного острова разделённой любви (одноименный зонг Курта Вайля). Кокетливая и одновременно «цнотлива» ( невозможно перевести это слово на русский, ведь, добродетельная - это совсем не то,  что «цнотлива»), а глядя на задорнуюю весёлую, с эмоцией радости вроде бы и через край, но имеющую чётко очерченные рамки академического поведения на сцене - певицу, хотелось сказать: «Яка гарна, цнотлива українська дівчина».

Пофессор кафедры сольного пения Таисия Мадышева со своими учениками и концертмейстером Станиславом Стеценко

А Людмила действительно из украинского села, где пели песни и растили хлеб, а маленькая Людочка всё пела, пела, пела - и ... поступила в Музыкальное училище имени Б.М. Лятошинского, а потом уже и в ХНУИ им. И. П. Котляревского - сначала на театральный факультет, а затем - на музыкальный.
«Ты о чём-нибудь жалеешь в своей
жизни?», - задала я провокативный вопрос Людмиле. «Жалею, - искренне ответила девушка, - что не научилась толком на фортепиано играть». «Но зато ты выучила столько языков! Ты ведь все арии исполняла в оригинале, даже литовскую оперу!», - восхитилась я собеседницей. «Да, я учу языки, особенно, немецкий. По-немецки я говорю и понимаю его. Учила его раньше, а недавно в театре ставили спектакль совместно с труппой из Германии».
«Как ты всё успеваешь? И преподавать в училище, и учиться в консерватории, и в театре играть, и языки учить?» - старательно перечислила я грани деятельности молодой девушки. От моего перечисления Люда было прониклась моим к ней восхищением, а потом вдруг безудержно весело и неожиданно легкомысленно рассмеялась и сказала: «Не знаю...»

***
В концерте Людмилы Кохан и другие ученики профессора Т. Мадышевой - студенты Демкай Юань (тенор) и Лю Ся (сопрано). Особенно слушателей порадовала китайская трактовка украинской музыки: народной песни «Соловейко» в исполнении Лю Си и арии Вакулы из оперы П. Чайковского «Черевички».

 Часть вторая. Владимир Птушкин: «Это высший пилотаж - справиться стаким репертуаром»
Так сказал профессор кафедр фортепиано и композиции после концерта ассистента-стажиста Марии Винцерской (творческий руководитель  - доцент Светлана Клебанова). А репуртуар был такой: арии Генделя из кантат «Dolce mio ben», «Pastorella, vaga, bella» и оперы «Альцина»; мотет «Exsultate, jubilate» и ария Сюзанны «Deh vieni, non tardar» из оперы «Свадьба Фигаро» Моцарта; каватина Норины из оперы Доницетти «Дон Паскуале».
По сравнению с концертом Людмилы Кохан данный репертуар поначалу показался выдержанным в едином стилистическом ключе: от истоков оперной реформы ХVIII века, которая превращала оперу-зрелище в оперу-арию с психологической глубиной и драматической напряжённостью конфликтов (Гендель) к её вершине (Моцарт) до истоков вердиевской оперной реформы, превратившей оперу в реалистическое драматическое психологическое театральное искусство (Доницетти). Но в этом едином стилистическом ключе столько разнообразия, если внимательно вслушаться в музыкальную интонацию.
Как современный певец, учитывая исторический опыт, должен исполнять произведения Генделя? После концерта на этот вопрос я бы ответила, не задумываясь: так, как сделала это Мария Винцерская. Её умиротворённое лирическое, «небесное» сопрано - в сопряжении с партиями фортепиано (студент 5 курса Дмитрий Старцев) и виолончели (студентка 4 курса Оксана Олейник) - поднимало присутствующих в мир горний, из которого долго не хотелось опускаться. «Для меня Гендель - это идеал, который не может быть воплощённым в реальность, телесность, в жизнь, - призналась певица, - а вот Моцарт - это уже настоящая жизнь во всей её трагикомической сущности, ну а Доницетти - это чувственность».
Для многих присутствовавших духовным открытием концерта остался всё же Гендель, вокальная музыка которого не так уж и часто исполняется в нашей стране. А ведь в Европе и США оперы Генделя популярны среди меломанов. «Мир возвращается к мелодии, - открыл мне тайну композитор Владимир Птушкин,  - людям надоели эксперименты со звуком, они хотят музыкальной фразы, организованной тональностью».
А нам, живущим в стране, где идёт гибридная война, кантаты и оперы Генделя нужны, как воздух, ибо только стремление к идеалу, временное отрешение от повседневности, сможет помочь нам всем сохранить в себе Человека, того высокого человека, который хотя бы маленькой частичкой живёт в каждом из нас.

МАРИЯ ВИНЦЕРСКАЯ со своим творческим руководителем - доцентом кафедры сольного пения Светланой Клебановой и участниками концерта - студентами Дмитрием Старцевым (фортепиано), Оксаной Олейник (виолончель), Анастасией Микрюковой.

Я выхожу с концерта. Чистый, светлый, ясный, прозрачный голос Марии звучит в моей душе, в моём сердце (вот и сейчас пишу эти строки и слышу голос девушки в чёрном платье) - и вдруг слышу: «Маричек, этот голос называется сопрано». Мальчик лет 6-ти со смышлёным одухотворённым личиком спросил у бабушки: «Это у тёти сопрано, как у меня гитара?» Я невольно улыбнулась и подумала: такой маленький мальчик высидел весь концерт и не устал, а получил заряд духовности, что отражалось и в выражении его лица, и в интонациях, и в особой неспешной походке. Значит, у нас есть будущее.
Приводите своих детей на концерты! Музыка откроет им небо, откроет чувство, откроет духовность.

Татьяна Казакова
Фото - Григорий Ганзбург, Александра Магула


16 травня. Концерт фортепіанних дуетів

Фортепіанний дует - це надзвичайно делікатна сфера комунікації і взаємовідносин. Початково пари виконавців формуються під керівництвом викладача, але пізніше у студентів нерідко виникає бажання змінити партнера, що найліпше визначають сумісні концертні виступи.З цією метою кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри спеціалізованого фортепіано Катерина Підпорінова, яка вже четвертий рік поспіль викладає клас фортепіанного ансамблю, практикує дієвий спосіб випробовування фортепіанних дуетів - концертний показ. В концерті взяло участь 7 дуетів:Ганна Горохова і Олександра Новицька, Євгенія Решетько і  Дарина Берковська, Ольга Кожухар і Марина Рудік, Маргарита Чернишова і Ганна Мусаєва, Катерина Делик і Ксенія Чувілова. Ірина Кудєліна зіграла з педагогом Катериною Підпоріновою.  Концерт провела Вікторія Мельник.



На сцені пролунали відомі фортепіанні транскрипції бахівських і моцартівськіх творів (Бах-Бузоні-Гнатовська, Моцарт - Бузоні), французька камерна музика К. Дебюссі,Г.Форе, Ф.Пуленка.
Аліна Петренко і Станіслав Потоцький, володарі гран-прі Всеукраїнського музичного фестивалю «Перлина Поділля» в Кам’янці - Подільському (номінація «інструментальний жанр»), виконали двічастини з сюіти А. Аренськогодля двох фортепіано.



Окрім всесвітньо відомих композицій, в межах концерту відбулося і правиконання, - прозвучав «Парафраз на теми українських народних пісень» Ганни Воловик, випускниці класу В. Птушкіна

Марина Єгорова


15 травня. Вечір іноземних мов

Викладачі кафедри іноземних мов ХНУМ імені І. П. Котляревського на чолі із завідуючою А. Д. Чолаковою відзначили сторіччя університету традиційним «Вечором іноземних мов», який пройшов 15 травня у Камерному залі університету. У вечорі взяли участь студенти з різних факультетів та курсів.



Під керівництвом викладачів кафедри вони підготували сольні і танцювальні номери, драматичні скетчі англійською, французькою, українською як іноземною та італійською мовами. Глядачі Вечора побачили фотоекскурс, який познайомив їх з усіма завідувачами кафедри, починаючи з 1963 року. Ведучими виступили студенти театрального факультету (Кирило Галушка та Іван Желюк), які створили атмосферу невимушеності, єдності, свята і веселощів. Всі учасники Вечора вітають свій рідний університет з ювілеєм і бажають йому процвітання.

Юлія Лаптінова


8-12 травня. ХIV відкритий конкурс молодих музикантів-виконавців та композиторів

XIV відкритий конкурс музикантів-виконавців та композиторів «Харківські асамблеї», приурочений до 100-річчя університету, надав можливість проявити себе як студентам Харківського університету мистецтв, так і його майбутні абітурієнтам. Він зібрав 170 музикантів з понад 19 міст - Бахмута, Дніпра, Донецька, Житомира, Кіровограду, Кривого Рогу, Луцька, Львова, Маріуполя, Полтави, Сєвєродонецька, Сум, Тернополя, Торецька, Умані, Харкова, Херсона, Черкас, Чернігова, представивши майже всю географію України.

Учасники змагалися в 9 номінаціях, що охопили різні музичні спеціалізації: струнні, духові та ударні, народні інструменти, академічний та естрадний співи, загальне та спеціалізоване фортепіано, ансамбль народних інструментів, композиція. Деякі найбільш численні групи було розподілені на кілька днів - так, піаністи виконували свої програми 9, 20 і 11 травня, а академічні співаки змагались за перемогу в два тури - 9, 11 травня. З розкладом проведення конкурсу, складом журі, контингентом учасників та виконуваними ними програмами можна було ознайомитись з буклету фестивалю, що підготували організатори.

Перший день конкурсу, 8 травня, розпочався реєстрацією учасників, традиційним жеребкуванням і завершився урочистим концертом, приуроченим до його відкриття. На концерті виступили лауреати конкурсов минулих років - нинішні студенти ХНУМ: Н. Бурцев, А. Куменко, Р. Хайрутдінов, А. Шебанова, Ю. Сидорченко, Д. Безкоста, С. Судік, І. Успенська, Н. Здоровиця.



Організаційна частина, якій було присвячений перший день асамблей,- це один з найважливіших компонентів конкурсу, і саме від нього багато в чому залежить загальне враження від заходу. Не видпадково виконавці відзначили його дружню, теплу атмосферу, відчуваючи прагнення організаторів створити найліпші умови для конкурсантів. «Дуже сподобались умови, створені для нас - все дуже слушно підібрано для музикантів, зокрема, це стосується розподілу аудиторій де можна було і позайматися, і розігратися безпосередньо перед конкурсом» - ділиться своїми враженнями учасниця К. Горобчук (Житомир). Забезпечення комфортних для конкурсантів умов, як завжди, лежало на надійних «плечах» оргкомітету асамблей - голови, ректора ХНУМ ім. І. П. Котляревського Т. Б. Вєркіної, заступників голови, першого проректора ХНУМ Г. А. Абаджяна та директора БФ «Харківські асамблеї» І. Ю.Сухленко, І. С. Драч, В. М. Алтухова, М.В. Бондаренко, Ю. В. Ніколаєвської.

9 травня стало найбільш насиченим і напруженим днем конкурсу, оскільки паралельно у всіх концертних залах університету відбувалося змагання в більшості номінацій -  фортепіано, духові та ударні інструменти, естрадний та академічний співи, струнні інструменти (скрипка). Вже перший день конкурсу дав можливість скласти певне враження про конкурс як виконавцям, так і шановним журі.

Голова журі в номінації «Академічний спів» В. О. Болдирєв поділився своїми позитивними сподіваннями щодо конкурсу: «Щоразу ми очікуємо відкриття нових імен, оскільки Харківські асамблеї - це чудова можливість для виконавців показати, на що вони здібні, які мають перспективи і чи в змозі зацікавити нас - можливо, своїх майбутніх викладачів  у стінах Харківського університету мистецтв».

В свою чергу Г. А. Абаджян (голова журі номінації «Оркестрові духові та ударні інструменти») досить критично оцінив контингент конкурсантів: «Cьогодні трохи неочікуваним виявився досить низький загальний рівень виконавців. Разом з тим ми розуміємо, що це ще не зрілі музиканти, а студенти, які досягнуть професійного рівня вже у стінах нашого університету».
У деталі творчої «кухні» проведення конкурсу і роботи журі номінації «Естрадний спів» посвятила нас Наталія Володимирівна Дрожжина: «За вимогами конкурсу у нас два тури, в першому з яких вокалісти потрапляють в “некомфортні” для себе умови - звиклі до мікрофону, учасники працюють в акустичному просторі, що дає нам змогу безпосередньо оцінити тембр голосу».

Звичайно, вже в перший день журі визначило своїх фаворитів. «Ряду виконавців довелося продемонструвати свою творчу індивідуальність», - зазначив Г. А. Абаджян, відмітивши виконавський рівень О. Васильєвої, віртуозність  Є. Гайдаєнко , туше і темброві якості І. Осауленко (Черкаси), цікавий джазовий «нахил» у грі В. Чурікова. Н. Дрожжина особливо виділила харизматичного, талановитого Г. Сеїдова, які представив авторську обробку української пісні «Пливе кача», мікстовану з мугамом «Про родину», де переплелись і джазова імпровізація, і азербайджанські наспіви, і українська фольклорна інтонаційність.
9 травня визначило і свої перших переможців - лауреатами перших премій стали естрадні співакиГідаятСеїдов та Маргарита Королькова, Олександра Васильєва та Віктор Чуріков в номінації «Оркестрові духові та ударні інструменти».

10 травня продовжили змагання струнні смичкові інструменти (альт, віолончель, контрабас), піаністи та вступили до конкурсної боротьби народні інструменти, а завершив день концерт аспірантів ХНУМ. За підсумками цього дня в номінації «Струнні інструменти» перші  місця отримали - Арсеній Ставицький, Віталія Грицак, Ірина Морозова, Наталія Житницька, а в групі народних інструментів першу премію поділило 7 конкурсантів- Денис Рибальченко, Юрій В’язінько, Дар’я Остапенко, Крістіан Мирний, Аліна Бушенко, Микола Чеботарьов, Єгор Єгоров.

11 травня мали змогу продемонструвати свої твори композитори, студенти кафедр загального та спеціалізованого фортепіано, а також виступити на другому турі змагання в номінації «Академічного співу».



За перемогу в номінації «Композиція» змагалися студенти Харківського, Полтавського музичних училища та ХССМШ-і. Кожний з учасників зіграв або представив відеозапис 3-4 творів. Журі у складі народного артиста України, завідуючого кафедрою професора В.М. Птушкіна (голова), доцентів кафедри В. С. Мужчиля, Г. С. Савченко прослухали біля 20 композицій молодих авторів.





Другий тур секції «Академічний спів» зібрав вокалістів  від Маріуполя до Чернігова, але найбільше учасників саме з Харкова: студенти з музичного училища, учні ХССМШ -і, ДМШ і студентів підкурсів.

Перші премії цього дня отримали композитори Арсеній Ставицький та Павло Івашкевич, а в номінації «Академічний спів» - Діана Мазур.


12 травня відбулося урочисте закриття XIV Відкритого конкурсу молодих музикантів-виконавців та композиторів «Харківські асамблеї». Напруга чотирьох днів роботи журі та виконавців відступила, і настав час отримання заслужених нагород (перелік переможців). Після церемонії нагородження, учасники і журі мали можливість почути всіх лауреатів перших  премій з різних секцій на заключному гала-концерті.Окрім дипломів і сертифікатів учасники конкурсу отримали подарунки, підготовлені Мариною та Анною Бевз - книгу про Валентина Борисова, корифея Харківської композиторської школи і сувенірні сумки з логотипом університету.






Хоча конкурс завершено і визначено переможців, Харківський університет мистецтв і весь його творчий колектив не прощається з молодими музикантами, навпаки, з нетерпінням очікує їх повернення. Сподіваємося, що для них конкурс стане лише першим знайомством, першим щаблем до дверей нашого навчального закладу, який вже готується до прийому абітурієнтів.

Олена Ващенко

Переможці XІV відкритого конкурсу музикантів-виконавців та композиторів

Буклет конкурсу (містить всі фото переможців) - 100Мб


6 травня. Всеукраїнська студентська Олімпіада

Весняні асамблеї відкрила теоретична Олімпіада

В рамках конкурсу «Харківські асамблеї», присвяченого 100-річчю ХНУМ імені І. П. Котляревського, 6 травня 2017 р. відбулася ХІV Всеукраїнська Олімпіада для теоретиків та усіх закоханих у сольфеджіо, гармонію, теорію та історію музики! 40 учасників (студенти музичних училищ та старшокласники ХССМШ-і, а також ДМШ) представляли 17  навчальних закладів 15-ти міст України - Запоріжжя, Кривого Рогу, Маріуполя, Миколаєва, Рубіжного, Сєверодонецька, Сум, Тернополя, Херсону, Харкова, Черкас, Чернігова, Хмельницького та інших. Колегію журі очолила видатний український вчений, доктор мистецтвознавства, завідувач кафедрою теорії музики, професор Неоніла Очеретовська.

Привітання голови колегії журі - професора Неоніли Очеретовської

Унікальність теоретичного заходу в межах України полягає в тому, що саме ХНУМ імені І. П. Котляревського щороку надає можливість не лише музикознавцям, а й виконавцям усіх спеціалізацій - цьогоріч їх кількість сягнула, відповідно, 23-х та 17-ти конкурсантів - відкрити явні та приховані творчі здібності перспективної молоді в галузі музичної теорії та практики.

У пошуках «Невтраченого» часу (письмові тести з теорії музики)

Згідно багаторічній традиції Олімпіада включала два тури - з теорії та історії музики, завдання яких були тісно пов’язані між собою та підкорені спільній ідеї - музикант має знати музику і в теорії, і на практиці, а, власне, музична історія та теорія не існують одна без одній. Їх символічну співдію унаочнили і самі ведучі обох турів, модератори Олімпіади та співавтори конкурсних завдань - Марія Борисенко та Андрій Жданько, які наразі є викладачами відразу двох університетських кафедр - теорії та історії музики.


Модератори Олімпіади - доценти кафедр теорії та історії музики Марія Борисенко і Андрій Жданько

Тож і два конкурсні етапи поєднали в одну тематичну універсалію музичний матеріал (романтизм та постромантизм) письмових і усних завдань - музичного диктанту, гармонічного аналізу, тестів, вікторини, домашнього реферату та конкурсу ораторів. Адже вони спиралися на «живу музику» з творів К. М. фон Вебера, Ф. Мендельсона-Бартольді, Ф. Ліста, Р. Вагнера, Г. Малера.

Учасники І-го туру виконують гармонічне цифрування

Загальна тема «Універсальний музикант. Композитор за диригентським пультом» спонукала вивести конкурсантів з комфортної зони академічного музикознавства. Деякі тестові питання дещо виходили за межі програмних вимог курсу «Музична література». Вони стосувалися не тільки історичних фактів, пов’язаних із написанням творів та біографією названих вище композиторів, а й їх особистісного практичного внеску у розвиток виконавства, зокрема, диригентського мистецтва та місця професії диригента в театрально-концертній практиці XIX століття. Декілька завдань стосувалися історії симфонічного оркестру, майстерності диригування та творчої взаємодії диригента з музичним колективом.

Але цей вихід за межі програми не повинен був налякати конкурсантів. Питання та додаткова література були дані заздалегідь. І саме в кращих традиціях нашого вишу - належно цінувати вміння молодих музикантів по-справжньому самостійно та творчо опановувати новий матеріал.

Як завжди, змістовною кульмінацією олімпіади видався конкурс ораторів. Його родзинкою став незвичний формат сольних виступів, який передбачав акторське перевтілення конкурсантів у композиторів-диригентів із коментарями тих чи інших властивостей оркестрової партитури та її інтерпретації. В якості зразка для студентів був запропонований майстер-клас одного з членів журі Олімпіади, кандидата мистецтвознавства Григорія Ганзбурга, який зіграв роль Петра Чайковського та, від «першої особи», надав влучні рекомендації щодо виконання Adagio з П’ятої симфонії. А відповідальну функцію арбітра-диригента взяла на себе кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри оперної підготовки ХНУМ - Ірина Вербицька. Їх дует був неперевершеним!

Ганзбург-«Чайковський» та диригент-арбитр Ірина Вербицька

Нарешті, склад журі також відбивав ідею поєднання теорії і виконавської практики. Вперше до його складу увійшли представники різних вишів - ХНУМ імені І. П. Котляревського та ХНУ імені В. Н. Каразіна, а також різних спеціальностей - мистецтвознавці, диригент і викладач риторики. Колегію журі І-го та ІІ-го турів склали викладачі ХНУМ - Марія Борисенко, Олена Ващенко, Ірина Вербицька, Андрій Жданько, Олена Пінчук, Ярослава Сердюк, а також викладачі музичних училищ Харкова, Запоріжжя та Черкас, у тому числі, за результатами жеребкування - Григорій Ганзбург, Ірина Лісун, Олена Семененко, Вікторія Терещенко. Спеціально для оцінювання конкурсу ораторів з ХНУ імені В. Н. Каразіна була запрошена викладач риторики, філолог та журналіст - Тетяна Казакова.

Журі конкурсу ораторів після напруженої роботи

Переможцями олімпіади-2017 стали:

І ТУР
І МІСЦЕ - Марина Гордієнко (Сумське вище училище мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського), Марія Казанцева (Херсонське музичне училище), Марія Зуєва (Харківське музичне училище ім. Б.М. Лятошинського), Світлана Шелудякова (Харківське музичне училище ім. Б.М. Лятошинського)
ІІ МІСЦЕ - Марія Кінаш (Сумське вище училище мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського), Михайло Сиротюк (Херсонське музичне училище), Артем Кочубей (Миколаївське музичне училище)
ІІІ місце - Маргарита Алєксєєва (Херсонське музичне училище), Людмила Бродецька (Тернопільське обласне державне музичне училище ім. С.Крушельницької), Мар’яна Гончарова (Рубіжанська ДШМ)
Приз «Надія» - Єлизавета Сіренко (ХМУ ім. Б.М. Лятошинського), Людмила Войцехович (Запорізьке музичне училище ім. П.І. Майбороди)

ІІ ТУР
І МІСЦЕ - Марина Гордієнко (Сумське вище училище мистецтв і культури ім. Д. С. Бортнянського), Альона Шуліка (Сєвєродонецьке обласне музичне училище ім. С.С. Прокоф’єва)
ІІ МІСЦЕ - Марія Казанцева (Херсонське музичне училище)
ІІІ місце - Маргарита Алєксєєва (Херсонське музичне училище), Поліна Єрко (Чернігівське музичне училище ім. Л.М. Ревуцького)
У номінації «Письмова робота» - Марія Казанцева (Херсонське музичне училище), Ілля Гала та Олексій Мазуревич (Маріупольське музичне училище)
В конкурсі ораторів:
І МІСЦЕ - Вікторія Кузік (Запорізьке музичне училище ім. П.І. Майбороди)
ІІ МІСЦЕ - Поліна Єрко (Чернігівське музичне училище ім. Л.М. Ревуцького), Марія Казанцева (Херсонське музичне училище)
ІІІ місце - Маргарита Алєксєєва (Херсонське музичне училище), Вікторія Фролова (Запорізьке музичне училище ім. П.І. Майбороди)
У номінації «Майстерність імпровізації» - Ольга Підгорна (Чернігівське музичне училище ім. Л.М. Ревуцького).

Кандидати мистецтвознавства - Марія Борисенко, Андрій Жданько,
кандидат філологічних наук - Тетяна Казакова





«Зачарована Десна» по-львівські на «Пя’тому поверсі» у Харкові

травня 2017 р. на театральному факультетіХНУМ ім. І.П.Котляревського відбулася творча зустріч студентів-акторів та їх викладачів з Харкова та Львова (Львівського національного університету ім. І. Франка).

Творче спілкування «Львів-Харків, Харків-Львів» набирає нових обертів майже щомісячно. Нещодавно наші студенти-театрознавці повернулися зі Львівської міжнародної конференції, а менш ніж за місяць «західні друзі» нанесли візит у відповідь.



Другокурсники-львівяни показали оригінальну практичну роботу з курсу «сценічна мова», якою керувала викладач ЛНУ - Зоряна Дибовся. Постановка, що була зроблена за «Зачарованою Десною» Олександра Довженка, вразила не лише акторським виконанням, а й сюжетною формою, у яку була «завернута» історія. Всі, хто прийняв участь у виставі, показали глядачу реалістичну картину села - саме того, яке так яскраво «намалював» Довженко.



Ось біля снопів зібралась молодь ввечері, і почали вони розповідати свої історії. Хто про моркву, хто про повінь, а хто про батьків. Фрагменти, на які поділена повість, складалися у цілісну композицію, посилену постійними реакціями акторського ансамблю. Жарти й талановите виконання зробили свою справу, подарувавши харків’янам майже дві години занурення у довженківський чарівний юмор і любов до рідного краю...





В навчальній театральній студії ХНУМ «На п’ятому поверсі» постійно щось цікаве відбувається. На наша заходи ми запрошуємо усіх, хто цікавиться театральним мистецтвом Ласкаво просимо!

Демид Брюханов


 
Події квітня 2017
Події березня 2017
Події лютого 2017
   

Події грудня 2016
Події листопада 2016
Події жовтня 2016
Події вересня 2016
Події червня серпня 2016
Події травня 2016
Події квітня 2016
Події березня 2016
Події лютого 2016
Події січня 2016
Події грудня 2015
Події листопада 2015
Події жовтня 2015
Події вересня 2015
Події червня 2015
Події травня 2015
Події квітня 2015
Події березня 2015
Події лютого 2015
Події січня 2015
Події грудня 2014
Події листопада 2014
Події жовтня 2014
Події вересня 2014
Події травня 2014
Події квітня 2014
Події березня 2014
Події лютого 2014
Події січня 2014

Події грудня 2013
Події листопада 2013
Події жовтня 2013
Події вересня 2013
Події червня 2013
Події травня 2013
Події квітня 2013
Події березня 2013
Події січня-лютого 2013
Події грудня 2012
Події листопада 2012
Події жовтня 2012
Події вересня 2012
Події червня 2012
Події травня 2012
Події квітня 2012
Події березня 2012
Події лютого 2012
Події січня 2012
Події листопада 2011
Події жовтня 2011
Події вересня 2011
Події травня 2011
Події квітня 2011
Події січня 2011